dinsdag 8 juni 2004

42 * 27,25 * 1514

Tussen de populieren langs het Afwateringskanaal vliegt vlak voor mijn wiel een winterkoninkje van links naar rechts over de smalle weg. Op de heuvelrug van Oedelem-Berg zie ik in een tuin een krankzinnige schikking met flessen: hier moet ik eens langskomen met mijn fototoestel. In de Bruggestraat in Oedelem zijn na jaren van verzakkingen en miserie de rioleringswerken begonnen. Ze zullen meer dan een jaar duren, staat op een bord te lezen. De meubelwinkels die zich in dit dorp hebben gevestigd zullen het voelen. Het wordt merkelijk koeler, het begint te waaien: het laatste stuk zal ik tegen de wind in moeten afleggen. In een wei langs het Beernems 'Kassietje' (dat allang geen kasseibaan meer is, maar ik herinner het me wel dat het er ooit een is geweest zodat de naam in mij als vanzelf blijft voortleven) huppelt een ponymerrie met haar jong (een half veulen) naar de stal.