vrijdag 18 juni 2004

Flipperbakmuziek

Opeens krijg ik zin om op de computer een rondje te flipperbakken. Hé, dat is lang geleden. Ik kan me niet herinneren dat ik hier beneden, sedert de computer naar hier is verhuisd, al heb geflipperbakt. En die computer staat hier toch al zeker anderhalf jaar. Hoe kom ik nu ineens op dat flipperbakken? Dan dringt het tot me door: op de radio spelen ze Saint-Germain, nu alweer een vergeten rage maar toentertijd behoorlijk populair. Lounge, weet u het nog? Ik legde het plaatje altijd op omdat ik er, in combinatie met het flipperen (dat ik toen regelmatig deed, ik kwam een keer boven de 6 miljoen punten uit), op aangename wijze zenuwachtig van werd. Het leek me wel een goede combinatie – ik had meteen de indruk dat ik ergens in een of andere stationsbar stond te kegelen. Alleen de drank en de rook ontbraken nog. En het geroezemoes op de achtergrond. En nu spelen ze dus dat muziekje – ‘I want you to get together…’ – en krijg ik, daardoor, zin om te flipperbakken. Doe ik niet, hoor. Ik schrijf dit stukje in de plaats, dat lijkt me op de een of andere manier zinvoller. En ik ruil, omdat ik me daarvoor concentreren moet, ‘Rose rouge’ in voor een strijkje op Klara.