dinsdag 8 januari 2008

Dag 132 vVH&C

080101 – Madrid. Wandeling van de Plaza d’Espagna, waar we gelogeerd zijn, naar de Plaza Mayor, waar er een soort van kerstmarkt is. Je kunt er allerlei pruiken en maskers kopen: de Spanjaarden halen blijkbaar Kerstmis en carnaval door elkaar. In het stoffige Parque del Campo del Moro (ten westen van het Koninklijk Paleis) kan ik me inbeelden dat ik het hier ’s zomers, als het heet is, niet zou uithouden. Nu blijft de temperatuur door de grote hoogte (650 meter) op het warmste van de dag onder de tien graden. ’s Avonds eten we veel te veel omdat we het verschil niet kennen tussen bocatas (kleine porties) en raciones (volledige maaltijdportie).

Na nog een avondwandeling door het centrum drinken we iets in het café O’Faro Finisterre. Ik vertel dat ik niet zo goed kan vertellen. Achter mij komt aan de toog een groepje studenten samen. Ze begroeten elkaar erg hartelijk. Een van de meisjes, zeker niet de aantrekkelijkste, is wulps en, voor de tijd van het jaar (buiten nadert de temperatuur nu het vriespunt) opvallend luchtig gekleed.