woensdag 25 juni 2008

Dag 298 vVH&C

080613 –
Dag P.,

Ik ben gisteren dus naar Alveringem getrokken en heb mij daar vijf uur lang in het Mout- & Brouwhuis De Snoek annex café bijzonder goed geamuseerd.

Dat op zich was al de moeite waard.

Nu nog de foto's. Ik heb tweehonderd digitale foto's en dan nog vier rolletjes zwart-witfilm. Vandaag selecteer ik een twintigtal digitale beelden, die ik dan indien nodig nog bewerk. Vanavond heb ik een cd-rom klaar met die beelden. Voor de analoge beelden hadden we afgesproken dat jij zou instaan voor de ontwikkeling van de films.

Zaak is nu dus dat cd-rom en filmrolletjes tijdig, dat wil zeggen voor maandag, bij jou arriveren. Kan ik het materiaal vanavond bij J. afleveren? Dat lijkt mij het snelste. Maar ik weet natuurlijk niet of daarmee alles dit weekend bij jou kan zijn. Laat mij daarover iets weten.

Ik keek gisterenavond al eens naar de digitale beelden en denk wel dat ze bruikbaar zijn. (Hoewel twintig echt goede foto's wel veel is, natuurlijk.) Ik weet niet wat ik van de analoge beelden kan verwachten. Het is de eerste keer dat ik echt met die Hasselblad werk - ik heb nooit eerder een resultaat ervan gezien. Misschien heb ik alles systematisch verkeerd gedaan en zit er helemaal niets bruikbaars bij. Ik gebruikte mijn digitale Nikon behalve als hoofdleverancier van beelden ook als lichtmeter voor de Hasselblad, dus het is afwachten. Het was vrij donker in dat museum, soms moest ik - op statief, uiteraard! - tot 1 seconde belichten. Maar je weet nooit dat er een paar goede beelden bij zijn...

Uiteraard wil ik, na de ontwikkeling van de filmpjes, zelf beslissen welke beelden ik desgevallend wens te selecteren. Het lijkt me dan ook aangewezen dat er contactafdrukken worden gemaakt, voldoende groot, zodat ik een keuze kan maken. Kun je mij die contactafdrukken per post of via J. bezorgen? Ik zou ook graag na de keuze en het gebruik de ontwikkelde negatieven terug in mijn bezit krijgen. (Onder meer ook omdat van een van de filmpjes de eerste foto's helemaal niet over Alveringem gaan.)

Je kunt mij vandaag bellen op een van de onderstaande nummers om verder af te spreken.

Groeten,

P.