vrijdag 30 januari 2009

Vertigo

W.G. Sebald is mijn favoriete auteur en voor de creatieve mogelijkheden die besloten liggen in de relatie tussen woord en beeld heb ik een zwak.

Gegeven die twee – euh – gegevenheden, ben ik wat blij Vertigo te hebben ontdekt. De auteur van deze blog houdt zich uitsluitend bezig met Sebald en, in de geest van Sebald, met fictie waarin gebruik wordt gemaakt van beelden. Zoals trouwens Sebald zelf deed.

Ik liet een reactie achter op Terry Pitts’ blog:

Hello Mr Pitts,
What a treasure you are sharing with us! I thank you for your generosity.
In return I want to share with you, and possibly with some of your readers, some texts I've written on Sebald. (They are written in Dutch, but maybe by using a translation-machine you can get an impression...)
I was one of the first to introduce W.G. Sebald in the Dutch speaking part of Belgium - the land of Antwerp and Breendonk, where
Austerlitz
starts. These texts were published in a magazine and I gave them a second life on my blog.
W.G. Sebald is and will stay one of my favourite writers. I'm happy to have found your blog, I will certainly read it and I will also recommend it on mine.
Thankfully yours,
Pascal Cornet
PS
I live in Bruges, according to your list of photography-embedded fiction the place where it all started with Rodenbach's
Bruges-la-Morte!


*

De vlinderman: over De émigres
Ontroeringen van een dwalende ziel: over Melancholische dwaalwegen
Als ik dan toch een lijstje zou moeten…: over De émigres
De natuurlijke historie van de verwoesting
Austerlitz