zaterdag 14 februari 2009

Dag 534 vVH&C

090202 – Droom # 16

Mijn bibliotheek staat nog in het oude huis met de hoge plafonds en de planken vloeren. Ik heb er al eens een keuze uit gemaakt van boeken die ik wil bewaren maar nu heb ik vernomen dat de hele resterende boekenverzameling zou worden verkocht en dat de waarde ervan op 6000 frank wordt geschat. Dat lijkt me wat aan de lage kant, en daarom ga ik nog eens enkele boeken ‘redden’. Terwijl ik daarmee bezig ben wordt de vraag gesteld wat er met de boekenplanken moet gebeuren. Daar had ik nog niet aan gedacht.

*

Iemand vraagt mijn familienaam. Ik antwoord: ‘Glück’.

*

Wij maken een busreis. Een corpulente medereiziger hangt uit het raam en probeert langs de buitenkant een dakvenstertje te repareren. Iemand houdt hem bij zijn benen vast om te beletten dat hij uit de bus valt.
We komen aan bij een bos. Er wordt gestopt om een plaspauze te houden. In het bos zitten andere mensen (uit andere bussen?) verdwaasd te roken te midden van duizenden sigarettenpeuken.