donderdag 13 mei 2010

mijn woordenboek 261

ALFABET 2

A doet pijn
b verwijst naar mijn land
c werd veel te lang progressief aan k geklonken
een d zal het toeval nooit vernietigen
de e komt in romans altijd talrijk voor
de f staat vaak vóór drie asterisken
g en h zijn lastig in West-Vlaanderen
i bij Nescio is een persoonlijk voornaamwoord
de j is een halve diminutief
k doet mij aan excrementen denken en aan redundante administratie
l is een lus, m een moeder en n een willekeurig getal
de o is ofwel niets ofwel een wonder
de p is – voor mij – een initiaal
de q is mooier als kapitaal
r bek ik moeilijk
en S, zij is de liefste
t is iets wat ik nooit drinkt
u zeg ik wanneer u niet vertrouwelijk klinkt
v staat voor winnen en de kiezer heeft altijd gelijk
w is een dubbele v maar ook water bij de wijn
x doet aan seks denken maar dat geldt voor alle letters want ik denk altijd
y is de overbodige
en slapen doet Z