woensdag 29 september 2010

reactie

Ik heb je 'allochtonenproblematiek' met belangstelling gelezen, en vond dat je binnen dat bestek een bewonderenswaardig helder stuk geschreven hebt;
Ook merk ik dat ik er mij in grote lijnen in herken. Twee zaken zijn me echter opgevallen, op het einde spreek je over onze gastvrijheid. Voor zover ik weet zijn de eerste generaties hier naartoe gehaald, gelokt en weet ik niet of we het bij hun nakomelingen over gastvrijheid moeten hebben of over verworven rechten.

Een ander interessant element is dat we onze medemens haar/zijn (voor één keer in deze volgorde) gezicht moeten kunnen zien wil er sprake zijn van echte communicatie. Ik heb het burka-debat niet gevolgd, maar beschouw je het bedekken van het hele gezicht als een noodzakelijk volgende stap?

grt,
K.B.