maandag 15 oktober 2012

facebookbericht 323

Ik ben heel blij dat ik heb meegedaan met de campagne van Groen in Brugge. Ik ben blij met het resultaat dat Groen heeft behaald. Ik ben teleurgesteld met het feit dat we op zeven stemmen na een vierde zetel hebben gemist. Ik ben heel verdrietig met wat in vele plaatsen in Vlaanderen en vooral in Antwerpen is gebeurd. Ik ben geschokt door de brutale arrogantie waarmee de overwinning daar werd onthaald. 14 oktober 2012 mag dan een geel-zwarte zondag worden genoemd door de overwinnaar, dat zwart oogt zwarter dan het zwart van de zwarte zondagen uit het verleden. Nu zit dat zwart in het systeem, dat is het verschil. En dat is niet iets om vrolijk van te worden. Ik hoop dat al wie het hart wel nog op de juiste plaats draagt de krachten beter kan bundelen. Ik hoop ook dat al wie het hart wel nog op de juiste plaats draagt conclusies trekt uit de vaststelling dat de media voor de gebeurtenissen van gisteren een verpletterende verantwoordelijkheid dragen. Ik hoop dat niemand de moed verliest: het is nog niet te laat.