woensdag 29 januari 2014

los ingeslagen 161 / droom #52 en #53



7 december 2013

Twee dromen met een zelfde inhoud.

In de eerste keer ik met een baby naar huis terug. Of het kind van mij is of niet, is mij niet duidelijk – maar het kan wel praten, en zeer vlot, en ik moet ervoor zorgen. Niet echt met mijn volle goesting. Als we aan de poort van de rijwoning staan en ik aanstalten maak om hem open te maken, grist het kind de huissleutel uit mijn handen en laat hem op de grond vallen. De sleutel verdwijnt tussen de rooster van een rioleringsgat. De toegang tot het huis is geblokkeerd.

In de tweede droom is er een huis met een tuin. Dit keer is het een alleenstaande woning. In de tuin staat een boom. Iemand heeft al eens gewaarschuwd dat de boom dreigt om te vallen. Op een nacht is er een storm en, inderdaad, de boom is omgevallen. Het dak van het huis is zwaar beschadigd. Het huis is ontoegankelijk of dan toch in elk geval tijdelijk onbewoonbaar.