maandag 18 mei 2015

idiosyncratische synesthesieën 22-24


22

‘Ik droomde dat op mijn rug een lijstje geschreven stond van dingen die ik zeker niet mocht vergeten. En dan werd ik door een mug op mijn rug gestoken en in mijn droom was het alsof de muggenbeten de belangrijkste punten op de lijst nog eens extra benadrukten.’


23


Er was iets met de hand van de al wat oudere vrouw die in de trein tegenover mij zat. Ze had een groene jurk met witte stippen aan, misschien iets te kort voor haar leeftijd. Toen ze haar hand naar haar kapsel bracht om een lok achter haar oor te strijken, zag ik de uurwerkring: een ring waarin een klein wijzerhorlogetje was ingewerkt.


24


Het zal wel toeval zijn dat, net wanneer ik in Julien Greens dagboek lees dat het werk aan zijn roman Épaves maar moeizaam vordert, Absynthe Minded op de iPod passeert met ‘People of the Pavement’?