woensdag 29 juli 2015

wolken 1532-1534


wolkenfragmenten uit Jan Posman, Een brief aan Jack Nicholson

1532
Ik had ononderbroken het gevoel alsof ik op de dakrand van een wolkenkrabber stond en moest bij elk tankstation even stoppen om mezelf samen te harken. (18)

1533
Het ene moment val je bijna om van de stress, ergens in een trendy kantoor in een wolkenkrabber tussen geblondeerde mensen die nooit oud kunnen worden en onvermoeibaar zijn, en even later lik je Taittinger van een trillend schaambeen, in je eigen veilige hol, tussen je eigen voorwerpen die je koestert en die met je meegroeien. (145)

1534
Ik kreeg iets wat als elektrische schokken aanvoelde, ik had het gevoel dat ik te weinig lucht kreeg, ik had het warm, was bang van wolken, gebouwen en bomen, zat voortdurend om me heen te kijken omdat ik dingen zag waarvan ik dacht dat het dieren waren omdat ze van me weg leken te bewegen. (181)