donderdag 9 november 2017

facebookbericht 1046

Deze man wordt aan de schandpaal genageld wegens "grensoverschrijdend gedrag". Dat zou hebben bestaan uit "flirterige sms'jes". En ja, een van de belaagde vrouwen heeft het over "stalking".
De Pauw zegt (https://www.youtube.com/watch?v=4_tQct5mbC4) dat hij zich niet heeft kunnen verdedigen. Maar voortaan zal deze smet, ook als hij onterecht is, aan hem kleven. Is deze sanctie binnen de rede?

En dan vraag ik me af: zouden we niet beter meteen àlle mannen uit hun functies ontslaan, want alleen al het feit man te zijn voelt, eerlijk gezegd, stilaan aan als "grensoverschrijdend gedrag". Let op, als de heer De Pauw wérkelijk foute dingen heeft gedaan, ik bedoel, als dat ondanks de toepassing van zijn recht op verdediging wordt bewezen, dan is een sanctie op zijn plaats. Maar intussen kijk ik in elk geval steeds vaker de andere kant uit als er een vrouw in mijn gezichtsveld opduikt. Je weet maar nooit dat je van misplaatst gedrag wordt beticht. Leuke, kille wereld waarin we leven. #notme