zondag 10 september 2006

79 * 29,26 * 1469

De Kanalenroute: Steenbrugge-Zomergem-Damme-Brugge, met een beperkte, vijfkoppige delegatie van de Cartones ofte de zondagvoormiddagwielervrienden. In Beernem staat Y ons op te wachten. Tot in Aalter is het tempo gezapig en is er tijd voor een babbel. Tussen twee van de fietsers in zie ik warempel een spinnenwebdraad glinsteren. Met R en Y heb ik het over de blog, met R over zijn Floyd Landis-fiets. Op de brug over het kanaal in Zomergem kunnen de berggeiten zich weer niet inhouden. Langs de afwateringsvaart gaat het er wat steviger aan toe. Ik voel me, mijn manke conditie in acht genomen, wonderwel en trek een kilometer of tien de kop met 31 op de teller. Op het terras van de Phare bespreken we hoe we de snellere jongens, die er vandaag niet bij waren, in het vervolg kunnen intomen. Ze hebben blijkbaar de vorige weken de ongeschreven snelheidsvoorschriften aan hun koersbroek gelapt. Gewoon laten rijden, lijkt ons het beste antwoord. Níet volgen.