zondag 5 augustus 2007

33 * 26,21 * 1175

Ik ben al van half acht vanmorgen aan het werk – dat is ook de reden waarom ik niet mee kan met de zondagvoormiddagwielervrienden (maar dan krijg ik om kwart voor tien een mail van D: ‘Stond daar alleen – wat is er aan de hand? Komt er iemand volgende week?’). Om elf uur moet ik er toch eens uit en ik besluit wandelenderwijs tot bij J & L te fietsen, om eens goeiedag te zeggen, maar ze zijn niet thuis, dus peddel ik maar terug richting Steenbrugge, en daar moet ik aan de brug wachten naast een vader met zijn zoontje van een jaar of twaalf, die allebei, in dezelfde gele shirt, met zo’n 27 per uur een hele tijd voor me uit hebben gereden. Brug komt terug neer, ik vertrek als eerste. Op de baan naar Loppem evenwel (protestvlaggen en -plakkaten tegen het nieuwe voetbalstadion van de actiegroep ‘Pion’) halen ze me in en ik kan ze opnieuw niet bijhouden. Ook die kleine niet, die verbeten in het zog van zijn pa met hem gelijke tred houdt. Geen nood, aan de overweg moeten ze nog eens wachten, dit keer voor een trein natuurlijk, en ik kan ze triomfantelijk voorbijsteken want de bareel gaat net terug omhoog als ik eraan kom. Maar dan steken ze me opnieuw voorbij en verdwijnen ze voorgoed , zeker ook omdat ik voor rechtsaf richting Zevenkerken kies, terwijl zij Zedelgemwaarts blijven fietsen. Ik keer terug door het Tudorbos, langs Varsenare en Sint-Andries en nog een stukje van het kanaal Brugge-Oostende. Terug aan de arbeid!