zondag 22 maart 2009

37 * 26,59 * 272

Ik rijd met de wielervrienden van de zondagvoormiddag tegen een vrij koude zijwind in langs de Damse Vaart. De zon schijnt maar af en toe tussen de wolken door. Niet vaak genoeg in elk geval om mij te verwarmen. Met amper een uur of vijf nachtrust in de leden en daarbovenop een heel klein katertje, is het geen sinecure om zelfs maar in het wiel te blijven van het al bij al toch niet zo snelle groepje. H haakt ergens bij Hoeke af: een slechte dag. Net voor Sluis wordt er een andere richting ingeslagen, op zulkdanige manier dat ik voorzie dat vanaf nu terugkeren niet anders dan met tegenwind zal kunnen. Daarom besluit ik om nu al rechtsomkeert te maken, dan ben ik tenminste zeker van een gunstige windrichting. L keert ook terug omdat hij vroeg thuis moet zijn. We praten honderduit over mijn activiteiten op het internet, over zijn beroep in het onderwijs, over kinderen en hoe hun concentratieproblemen toch vaak het gevolg zijn van ongedoseerd computergebruik. En voor ik het goed en wel besef, sta ik opnieuw in Brugge.