woensdag 25 maart 2009

Reactie

Wat een mooi stuk schreef je over Bashung. Prachtig zoals je alle dingen samenbracht! Voor mij is Bashung vooral gesitueerd in de periode waar jij 'un blanc' hebt : tijdens de eerste kilometers van een reis samen, we stonden onder andere aan een oude spoorweg waar je een gebouw fotografeerde. En ook Bleu Pétrole dat ik je opstuurde vanuit Luik en ik herinner me de opwinding van dat moment, hoe ik gloeide en koortsachtig naar het postkantoor zocht en hoe blij ik was dat het verstuurd was. En het is vaak zo dat het geven meer sporen laat dan het krijgen: tenslotte is dat een actief gebeuren, een initiatief, een élan, een overtuiging, het vertelt een sterker verhaal. Zo zie je ook hoe het geheugen werkt en ook hier leer ik: dat elk zijn eigen mooi verhaal heeft, soms los van elkaar, soms samen.
S.