donderdag 25 maart 2010

reactie

Pascal, de dochter des huizes van bijna 12 is een grote fan van Lady Gaga. Niet dat ze al ooit een clip van haar zag. Ze gaat op 17 mei naar het optreden, weliswaar onder begeleiding van ons.

Ik weet niet of je zelf kinderen hebt?

Wij proberen geen ‘morele codes’ op te leggen aan de kinderen, gestoeld op wat bij ons wel kon of niet. (Ook moeilijk, er zit een verschil van 10 jaar tussen mij en mijn man, dus sommige zaken die gemeengoed waren bij mij, waren baanbrekend voor hem.) Wat we trachten te bereiken is dat we mee gaan in hun cultuur, er met hen over praten, en hen zelf laten oordelen over wat ze bekijken, lezen enz. We gaan dus in dialoog met hen, maar leggen geen strikt verbod op.

Mij is het opgevallen dat bepaalde zaken waar wij mogelijk aanstoot aan nemen, gewoon bij hen niet opvalt, omdat ze bv de sexuele drift (nog) niet bezitten.

De tienerzoon van bijna 14 vindt Lady Gaga bv een dwaze verschijning.

Angélique Corné