maandag 6 juni 2011

gisteren en vandaag 154

Van gisteren wil ik mij een gesprekje herinneren met C. en S. over geluk en het zich herinneren van geluk en of dat al dan niet tot nog meer ongeluk leidt als je al ongelukkig bent – het uitgangspunt was het citaat van Dante: ‘Geen groter verdriet dan de herinnering aan geluk in tijden van ellende!’ Ik zou me ook kunnen herinneren dat we verbaasd keken naar het janhagel en de hang naar kicks op de Meifoor, en dat we ’s avonds met T. buiten scrabbelden tot het zo donker was dat we niet meer konden nadenken.

Vandaag moet ik nog een debuutbundel lezen en bespreken, en in de Biekorf een leesclub begeleiden. Vanavond gaan we, nadat mijn kinderen hier gegeten hebben, naar de Banana Peel in Ruiselede voor het ‘Dylan Tribute’ van Derek en Bruno Deneckere.