dinsdag 12 juli 2011

gisteren en vandaag 189

Van gisteren zou ik mij kunnen herinneren dat ik samen met G. het paneel van de rolluikkast in mijn bureau opnieuw bevestigde daar waar het hoort bevestigd te zijn: aan de rolluikkast – en ook dat ik een zeventien jaar geleden door een vroegere editie van mijzelf geschreven, zeer geleerde tekst over nationalisme heropviste, scande en op mijn blog plaatste in de veronderstelling dat, als hij niet als nog steeds actueel en relevant wordt erkend, hij dan toch als proeve van mijn toenmalige geleerdheid of vermeende geleerdheid kan gelden.

Vandaag heb ik een volstrekt, compleet, totaal vrije dag, die ik naar eigen goeddunken en naar eigen believen en voorkeuren kan invullen: met lezen, nadenken over het landschap, soep maken (van de prei van J.), een rondje fietsen, naar de bibliotheek gaan, naar de koers kijken, schrijven, foto’s prepareren, enzovoort.