dinsdag 11 oktober 2011

gisteren en vandaag 284

Van gisteren wil ik de pijnlijke bladzijden onthouden die Boudewijn Büch in Weerzien wijdt aan de zelfmoordpogingen van zijn vader. Het zal mij misschien ook een tijdje bijblijven dat ik me realiseerde dat in De Panne, alle stedenbouwkundige verfraaiingswerken ten spijt, de armoede steeds zichtbaarder wordt; dat er in Libië, Syrië en Egypte nog dagelijks tientallen doden vallen terwijl wij hier al dágen aan het voorbeschouwen zijn op de voetbalinterland van vanavond; en hoe opgelucht ik me voelde toen bleek dat ik mijn bancontactkaart toch niet kwijt was – zo erg had ik opgezien tegen de berg formaliteiten die op me afkwam om de gevolgen van dat vermeende verlies weg te werken.

Vandaag moet ik werken in Brussel, waar ik ook een afspraak heb met A., en hoop ik op tijd terug te zijn om nog iets te zien van de interland Duitsland-België, die op 1-3 zal eindigen.