maandag 20 februari 2012

ongefotografeerd 16-20

16. op de Treurenberg in Brussel: een meisje dat verkleumd van de kou op een roze scooter de afdaling inzet – ik had haar graag met lange sluitertijd en klein diafragma meebewegend gefotografeerd, zodat de bewogen gevelrij achter haar die verkleumdheid extra in de verf zou hebben gezet

17. in café de Hollandse Vismijn, op 12 januari: W.H., deze week overleden, maar met wie ik toen een halfuur lang zeer aangenaam kennismaakte – ik durfde hem niet te vragen of ik een portret van hem mocht maken en heb daar nu heel veel spijt van

18. in een akker naast de autosnelweg E40 richting Veurne: een zwaan, verkleumd wellicht, doodvriezend misschien

19. in de bocht van de vaart tussen Veurne en Adinkerke, autorijdend gezien van op de brug van de ring rond Veurne: een solitaire schaatser
20. in de bibliotheek: G.F., mijn leraar Nederlands en geschiedenis van 37 jaar geleden, die ik na 25 jaar nog eens ontmoet en met wie ik, na een heel vriendelijk gesprek, afspreek eens te zullen komen aperitieven