donderdag 13 september 2012

schrikkel 257 / campagne 15

 
Kwam u al eens in het Parkhotel aan de Vrijdagmarkt? Ik niet. Maar vanavond dus wel. We moesten er een controle passeren want je geraakte er niet binnen zonder vooraf te hebben ingeschreven. Onze lijsttrekker sprak er. Dat deed hij niet alleen – ik denk niet dat de avond in het Parkhotel zou hebben plaatsgevonden. Ook de andere lijsttrekkers waren er. Ze zaten een beetje nauw op elkaar. Ze nipten keurig aan hun Spa Bruis. Ze wachtten beleefd tot ze de micro en samen met de micro het woord kregen. Ze lichtten hun programma toe. Dat ging goed. Voor mijn partij, Groen, sprak Sammy. En hij deed dat goed. Hij deed dat zéér goed. Kijk eens op de foto hoe hij al klaar zit terwijl de anderen nog druk met hun voorbereidingen bezig zijn. Sammy zei wat hij zich had voorgenomen te vertellen en hij trok zich daarbij niets van mogelijke vooringenomenheden aan. Mercedes was haar tuttige zelf, Renaat deed weer laconiek, Dirk beloofde in zijn lichaamstaal een gezellig en gezet gesteld lichaam te zullen worden. En die madame van de N-VA, wel, ze was opvallend assertief, moet ik zeggen. Na het hoofdstuk winkelbeleid en horeca verliet ik de zaal. Dat was een beetje vroeg, dat geef ik toe, maar ik had het volste vertrouwen in een goede afloop. Ook in het hol van de leeuw – de avond was georganiseerd door Unizo – sloeg Groen zeker geen mal figuur.