vrijdag 19 oktober 2012

facebookbericht 325

(als reactie op De Morgen-journalist Bart Eeckhout, die reclame maakt voor een reeks over de voorbije 9 maanden Bart De Wever, die vanaf morgen in De Morgen loopt)

Nu beginnen jullie al te recapituleren. Hebben de media niet al genoeg hun duit in de N-VA-zak gedaan?
Nu ja, ik begrijp dat de motivatie louter mercantiel is. Het gaat niet om duiten in andermans zak steken, het gaat om duiten uit onze zakken te kloppen. De politiek als economische 'troef' – om in de speelkaartenmetaforiek te blijven...

Bart Eeckhout: lees de reeks, pascal, maak dan je keuze - met De Morgen

Ga ik niet doen, Bart. Op basis van de bàkken N-VA die ik de afgelopen maanden al over me heen heb uitgestort gekregen, is mijn keuze al lang gemaakt. Ik twijfel er overigens niet aan dat jullie reeks journalistiek dik in orde zal zijn en ik mag hopen dat jullie behoorlijk kritisch uit de hoek komen, dat zou een 'kritische' krant niet misstaan. Wat ik aankaart – alweer die kaarten – geldt enkel het mercantiele opportunisme waarmee het onderwerp is gekozen.