donderdag 15 november 2012

schrikkel 304a

Ter hoogte van het industrieterrein vlak voor de afrit De Panne moeten we naar het linkerbaanvak. En dan pas herinner ik me de beelden die ik gisteren op het journaal zag: hier stierf een Duitse vrachtwagenchauffeur. Zijn vrachtwagen was in de berm terechtgekomen, gekanteld en een paar meter dieper in de sloot terechtgekomen – en daar was de chauffeur verdronken. Een vreselijke dood – voor zover natuurlijk niet elke dood vreselijk is maar er zijn gradaties. Het doet vreemd, te passeren voorbij een plek waar nog geen etmaal geleden een mens stierf. Ik probeer mijn gedachten naar die mens te doen uitgaan, maar ik heb hem niet gekend, ik weet enkel dat hij Duitser was en chauffeur… Maar wat en wie laat hij achter? Hier misschien toch nog iets, een klein eerbetoon. Een foto van een kraan waarmee het schroot uit die sloot wordt gevist, de sporen gewist van een accident.