vrijdag 30 november 2012

schrikkel 321a

De auto zelf komt uit Argentinië, da’s alvast een heel eind uit de buurt. Het lijkt me wel wat, met zo’n kar door Europa tuffen en dan op een grauwe herfstochtend vlakbij het Brugse stadscentrum een ruitje opendraaien om de temperatuur te polsen. Vervolgens haal je voor elk – want je bent natuurlijk met je lief op stap – twee pistolets bij de warme bakker en een klomp boter in het Diksmuids Boterhuis. Waarna je op het terras van Cranenburgh een koffie gaat drinken terwijl je met je Argentijnse, eventueel Patagonische, ogen de schoonheid van het Brugse Marktplein peilt. Op de Volkswagen camper staat een websiteadres vermeld en daar vind ik een, weliswaar ergens in september in Griekenland afgebroken, reisverslag met foto’s en summiere Spaanstalige verslagjes uit de landen waarvan de vlaggen het als palmares fungerende stickerfries op de achtersteven sieren: Albanië, Kroatië, Italië, Zwitserland, Baskenland, Portugal, Spanje, Frankrijk, Nederland en dan zijn er nog een paar die ik niet herken of kan thuiswijzen. De volgorde begint alfabetisch maar eindigt in geografische inconsistentie – ook dat is avontuur. Ja, ik zou het wel willen, met zo’n camper mijn versie van In Europa schrijven.