zaterdag 16 november 2013

los ingeslagen 133


15 augustus 2013

Na de gemeenschappelijke quinze août-aperitief is S. wat suf van de wijn en ook de als hapjes vermomde lookbommen die H. serveerde liggen haar zwaar op de maag. Ze besluit wat uit te rusten op de mat. Ik dronk enkel water en kan dus lezen. Maar na enkele bladzijden ga ik toch ook liggen. Er zorgvuldig over wakend om steeds in de schaduw te blijven. Wat later gaat S. in de schuur schrijven en ik lees verder. Maar ik fotografeer ook de krekel die op ons flesje Nivea-zonnecrème heeft postgevat en daar met zijn grasgroen mooi contrasteert met de merkkleuren geel en blauw; ik maak een tekening van het zicht dat we van op onze standplaats hebben op het benedengedeelte van de campingweide en kleur hem vervolgens in met aquarel, en ga daarna ook nog zwemmen. Na het avondeten – tomaat, couscous, makreel, olijven, roquefort en brood – maak ik enkele foto’s van de kogeldistels die S. gisteren afsneed en in een op halve hoogte doorgeknipte plastic fles schikte, na eerst deze rudimentaire vaas te hebben verzwaard met een van de stenen die ik van een wandeling naar de sanitaire blok heb meegebracht. Zolang er genoeg licht is en het is niet te koud, blijven we buiten lezen. En zolang de insecten ons niet al te zeer belagen.