zaterdag 11 januari 2014

los ingeslagen 154 / droom # 49



11 november 2013

Jan Ceulemans en Regine Clauwaert rijden op een step door mijn kamer. Dat kan alleen in een droom gebeuren. Ik doe de gordijnen dicht van die kamer en zie onder mij een bus met toeristen voorbijrijden: het dak van die bus is van glas en zo kan ik die toeristen zien zitten. Mijn gordijn is wit en met bloemmotieven bedrukt.

In een onderdeel van mijn droom (of in een andere droom in mijn zelfde slaap) neem ik deel aan een stratenloop in Brugge. De straten zijn veel kleiner dan normaal, ze zijn nauwelijks groter dan op een plattegrond. Eigenlijk lopen we door die plattegrond en zo kan het gebeuren dat ik een hoek afsnijd: ik spring over het kanaal naast de stadspoort en kom zo eerder dan mijn concurrenten in het deel van de deelgemeente terecht waar de aankomststreep is getrokken. Van de geleverde inspanningen word ik hijgend wakker, met een bonzend hart.