zondag 13 juli 2014

wolken 1110-1115



wolkenfragmenten uit Koenraad Goudeseune, Onuitsprekelijk is wat wij over de liefde zeggen

1110
Is het heel erg veel, je blokwerk? Als je alle cursussen op elkaar stapelt en erop gaat staan, kan je dan het plafond blauw verven? Met wolkjes? (14)

1111
Op het visueel beeld dat de satelliet Noa mij doorstuurt, plakken de onweerswolken zich boven mijn hoofd samen en het regent klachten, misverstanden en dwaasheden. (79-80)

1112
Een bijna volle maan die en dan tussen de wolken verscheen en waarbij ik werkelijk met mijn ogen moest knipperen vanwege de felheid waarmee dat gebeurde, alsof ik niet naar de maan, maar naar haar grote zus de zon keek… (140)

1113
Uit kleurpapier knippen Elke en Leentje wolken, boomstammen, hutjes, appels, boomkruinen, sterren, een maan, een zon, grassprietjes, bloemen. (142)

1114
Gezichtsbedrog. Witte wolken die onder donkere wolken voorbijtrekken, waardoor het lijkt alsof de bewolkte lucht helemaal niet bewolkt is. (144)

1115
Die wolk daar ziet er toch wel heel erg donker uit. (152)