donderdag 18 december 2014

reactie



Pascal,

Ik heb je notities met veel plezier gelezen.
Het was een goed idee om er een epiloog en proloog aan toe te voegen. Misschien moet je die twee nog uitbreiden? Niet veel hoor. En dan als een soort van mini-trilogie naar uitgevers en/of literaire tijdschriften sturen. Drie gelijke delen. Het lijkt ook wel iets voor een bibliofiele uitgeverij als l'âne qui bûtine in Mouscron. Nog een leuke denkoefening: welke titel - ondertitel zou je hier dan aan geven? Enfin, dat laat ik aan jou over natuurlijk.
Verschoning voor al die vrijpostigheid.
Dankjewel dat ik je tekst mocht lezen. Ik zat mee op de fiets, mee in je hoofd. De reis als prétexte voor mijmeringen en schrijverijen.  Het geeft zin om het ooit zelf ook eens te doen: mijn geliefde land doorkruisen per tweewieler.
Bon, nu nog twee keer ten strijde trekken voor mijn Napoleon, en dan ga ik echt eens uitrusten. Het was me wel het jaar.
Goede groet,