zondag 17 mei 2015

reacties



Wat steken deze verzuurde posting en dito comentaren schril af tegenover mijn positieve evaluatie van de uitzending en van de persoon van mevrouw Chapelle.
Een pak facebookers, en niet meteen het eerder 'rechts denkende' segment er van, waren eveneens enthousiast.
Het maatschappelijk engagement en de waarachtigheid van mevrouw Chapelle, ook haar veerkracht en vechtlust (want haar leven liep niet bepaald over rozen) zijn een voorbeeld voor velen. In de eerste plaats voor zij die bij de pakken blijven zitten en zich wentelen in zelfbeklag.


Wat een verschil met praatjesmaakster Rachida Aziz (Azira), ook actief in de modeindustrie maar dan zonder succes.
M.E.

*

ach, verzuurd, Marc Ernst ... Wat ik wou zeggen is dit: Ik doe niets af aan het verhaal van mevrouw Chapelle. Maar er zijn veel mensen met zo'n verhaal, die het niet op tv kunnen komen vertellen. Van een dergelijke gast verwacht ik inhoud. Ik had graag iets vernomen over haute couture, bijvoorbeeld.
Onmiddellijk dat links-rechts erbij, en dan ook nog eens een allochtoon klinkende naam... Hoe verzuurd kun je zijn.

*

Je moet ook willen luisteren. Ze heeft het wel degelijk over mode en haute couture gehad. Maar zoals het geval bij de overige gasten van het programma was het beroep en de professionele activiteit van mevrouw Chapelle niet de essentie van het programma.
Die verwijzing naar positieve commentaren, van progressieve mensen (niet enkel op mijn wall), is er niet zo maar bij gesleurd maar vond ik relevant om aan te geven dat je bedenkingen mij niet representatief lijken - zelfs niet voor 'your kind of peolple'.
Waarom ik Rachida Aziz vernoem is simpel: ik ken geen ander Belgische voorbeeld in de Belgische modewerelld waarvan de praatjes omgekeerd evenredig zijn met de echte relevantie en vooral verwezenlijkingen. Wie zijn winkel moet stopzetten en voordien nog geen 25.000 euro bij elkaar kreeg via crowdfunding (maar slechts 4.690 euro) moet niet zo hoog van de toren blazen zoals de dame in kwestie doet. Activiste zijn gaat haar duidelijk beter af dan modeontwerpster of onderneemster.
M.E.

*

grappig hoe mijn observaties voor een stuk parallel lopen met de jouwe. Ook bijna afgehaakt toen ze na het Chaplin-fragment over schoenen begon, en af en toe de neiging moeten onderdrukken om niet 'trut' te roepen. maar andere momenten toch ook echt onder de indruk van haar kracht, al weet ik niet waar die ophoudt en zelfingenomenheid begint. Maar Thomas was eens te meer fantastisch
H.S.

*

Haar lachje straalde geen 'warmte' uit. Dat van Thomas daarentegen moet veel vrouwenharten doen smelten. Schitterend programma .
R.C.