dinsdag 25 oktober 2016

de herfst van 2016 – 21


dinsdag 4 oktober

Eergisterenavond kwamen hier drie vrienden samen om het over cohousing te hebben. Niemand van ons vieren moet ervan overtuigd worden dat deze woonvorm heel wat voordelen oplevert: ecologische maar ook economische. Volgens S., die het initiatief op gang trok, zou het voor elk van ons een goedkopere oplossing zijn. Ik voel ervoor, maar ik voel meteen ook hoe ik ervoor terugschrik om mijn comfortzone prijs te geven. Het kortetermijndenken van de status-quo botst met een keuze voor de lange termijn. Het zal moed vergen om in het project in te stappen. Maar is dat niet de moed die onze hele maatschappij aan de dag zal moeten leggen?

Ik hield voor de periodiek De Bond van De Gezinsbond van 1 tot en met 6 oktober een dagboek bij. Het verscheen op 21 oktober en dit is de bijdrage van 4 oktober.